Misshandeln är över, killen är dumpad, jag har flyttat….

jag tog en del saker och åkte igår… bror ringde exet idag och talade om att mina saker ska skickas till familjen… han gick med på det.. grät till och med sa bror…

jag har sett exets msn namn.. först var han så glad att han var singel.. det stod verkligen singeeeel i hans msn namn.. men sen ändrades det.. till något liknande att livet rullar på men han saknar faktiskt mig… jag har väl tänkt hålla lite koll på namnet närmsta dagarna.. vill se hur mycket det ändras, hur snabbt han glömmer mig… är faktiskt intresserad av det…vet inte varför, bara är det.. jag vill inte ta tillbaka honom, även om han ber.. jag vill inte prata med honom, vad han än har att säga.. jag vill inte ha honom i mitt liv….men ändå vill jag se texterna.. vill se om han visar på något sätt att han ångrar allt han gjort….

men nu är jag borta… jag överlevde.. tack vare bror tog jag mig bort.. annars hade jag faktiskt suttit kvar där idag…

nu ska jag sova… i trygghet…

god natt.. 🙂  

34 responses to “Misshandeln är över, killen är dumpad, jag har flyttat….

  1. Har läst med jämna mellanrum men varit dålig på att lämna kommentarer.Ville bara säga: Starkt gjort =)Sov så gott!

  2. Applååååd!!! Verkligen strongt gjort av dig. Se till och stärk dig själv ännu mer nu så att du orkar stå emot om han skulle försöka slå dunster i huvudet på dig om bot och bättring. Gå kurser i personlig utveckling, läs böcker i självförtroendeträning, supporta dig själv på alla tänkbara sätt. Du är nämligeb VÄRD allt det bästa här i livet.Ta för dig bara!KRAM!

  3. Vad kul det var att se den rubriken när man kollade in här *ler* Jättebra och starkt gjort av dig ( och din bror som fick dig att inse) fortsätt på det här stigen nu så kommer allt att bli jättebra för dig. Vad har du tänkt att göra nu då när du har fått tillbaka alla dina möjligheter?Lycka till och ha det så bra *ler och kramar om*

  4. BRA GRATTIS Nu känns det som jag kan andas igen. Har faktiskt haft lite ångest för din skull ett tag. Tips bara: KOLLA INTE vad han gör nu. Börja leva själv istället. Det kommer säkert att bli någon annan stackare som råkar illa ut men bry dig inte. DU KAN INTE GÖRA NÅNTING Du kan bara bry dig om att bli stark själv nu! Ta det som en erfarenhet och välkommen in i klubben av FÖRE DETTA misshandlade – du anar inte hur många vi är!! Många fler än du tror. Jag hade ingen aning innan jag själv började prata med min omgivning. Kanske kan du så småningom använda din erfarenhet till att hjälpa andra, men nu ska du bara vila upp dig!!

  5. grattis grattis till ditt liv!Hälsar även jag dig välkommen i klubben! Vi är ett gäng som klarat oss och vi ska hjälpa dig!Och kolla inte vad han gör även om du vill. Han klarar sig utan dig och framför allt DU KLARAR dig utan honom.Tänk på att vila, äta, se på tv, läsa, skriva av dig, lyssna på bra musik.Det kommer ta lite tid och Jag är så glad att Du flyttat! Tacka din bror!

  6. BRA GJORT!Har följt din blogg utan att kommentera, du har gjort något mycket bra som visat att du är stark nog att bryta upp och tänka på dig själv!Mycket bra gjort!Kram

  7. Det bästa som kunde hända 😀

  8. Härligt att höra, stå på dig nu och gå INTE tillbaka!! Lycka till med ditt nya fria liv!!

  9. Jättebra! Men säger som Elisabeth låt bli att titta efter honom. Det är så himla lätt åka dit igen även om du känner dej aldrig så säker nu. Så bry dej inte om honom. Skaka av dej honom o gå vidare. Jag har nog skrivit hos dej nån gång förut. Varit i samma situation som du. Fram o tillbaka fram o tillbaka. Önskar jag gått för gott första gången.Stå på dej starkt. SE framåt – inte tillbaka! kram

  10. Nu har du kommit långt, men vis av erfarenhet vet jag att du har en lång väg kvar till att bli hel.Läs gärna min blogg, jag gick inte i tid.Luta dig mot din bror och alla du kan, du har varit så modig.Ta hand om dig,Varma kramar

  11. Men vad skönt att läsa. Skrev preics ett meddelande på ditt förra inlägg, såg då inte att du hade flytt. Gå inte tillbaka, snälla, det spelar ingen roll vad han kommer säga gå inte tillbaka!!!kramar

  12. Så glad att du lämnat och hoppas att du aldrig någonsin går tillbaka.Gjorde själv det en gång i tiden,det blir inte bättre…Du har tur som har så fin hjälp och fint stöd!Kram och lycka till med allt:)

  13. Vad du än gör, gå inte tillbaka till honom!Låt kräket leva sitt liv, och DU börja leva ditt liv i frihet!Låt ingen människa kränka dig som han har gjort med dig, var stark och modig nu!Lycka till!Kram Mia

  14. Tyckär synd om dig!! Välkommen att stanna hur länge du vill!!! finns alltid ett rum ledig för dig här hos oss!!! Mvh Tom & Mixu

  15. grattis!du har gjort ditt val idag. ditt liv.du har valt livet.kramar om dig och är stolt.låt ditt hjärta smärta ett tag men du kommer att veta att du gjort rätt.

  16. Det kommer att komma svaga tillfällen då du kanske vill tillbaka. Men läs din egen blogg då. GÅ INTE TILLBAKA

  17. Vill du ha fler besökare på din blogg? Uppemot flera hundra per dag? allt du behöver göra är att bli medlem på http://www.mer-trafik… Bra blogg föresten =)

  18. Hur går det för dig?Vad du än gör;Gå inte tillbaka och låt dig duperas av ånger och tandagnisslan.Han tycker bara synd om sig själv, och kommer med all sannolikhet gå ännu längre nästa gång.En våldsam missbrukare är bland dom farligaste.Svara på ngn kommentar så vi vet att du lever,plz, för din egen skull.Vb som är orolig för dig

  19. Saknar dig min lilla tjej…Stora varma kramar din mamma

  20. nu vet jag hur de människor jag har hjälpt som varit i denna sits känner sig… det är svårt…. ja vb, jag lever… orkar bara inte blogga. vet inte vad jag vill skriva om…liljan, saknar dig också, kommer imorgon :)kramar till er alla som bryr sig så mycket… 🙂

  21. Läs vad du skrev i detta inlägg…:”jag vill inte ta tillbaka honom, även om han ber.. jag vill inte prata med honom, vad han än har att säga.. jag vill inte ha honom i mitt liv….”Glöm aldrig dessa ord!/Kramar från en vän till Liljan

  22. Herregud du kan inte leva med en sådan kille.Han behöver hjälp!!!Du är värd så mycket mer.Som mamma så blir man alldeles ifrån sig när ens barn inte har det bra./KraM Jea

  23. Har du läst på min blogg? Vill du hamna där?Enda chansen är att gå, ring närmsta kvinnojour mamma, vem som helst men inte honom.Gå hem till mamsen, låt dig få lite omvårdnad och riktig kärlek.Se framåt, inte bakåt.OmfamningarVb

  24. Hejsan, hur går det med dig nu? Åkte du tillbaka hem till din mamma idag? Välbehållen?Vet inte riktigt vad jag ska skriva, förstår en del av det som du antagligen känner nu, det väcker en del gamla minnen till liv igen. Jag hoppas att du orkar bryta dig loss och inte går på den naiva tron om att er kärlek är stark nog att bryta “ert” (HANS) “dåliga” mönster. Tänker på dig, våndas med dig och önskar att jag kunde ge dig den styrka och kraft som du behöver för att bryta upp och lämna honom.Att ge dig hopp och förväntan över vad livet kan erbjuda dig för BRA saker – utan våld och psykisk terror.*Kramar om*

  25. Hoppas du har hittat hem till din mamma!/KraM Jea

  26. Starkt gjort! Lycka till med ditt nya liv.Kram

  27. Starkt gjort! Lycka till med ditt nya liv.Kram

  28. Ramlade in på din blogg genom den ena till den andra..Jag beundrar dej att du tog beslutet att gå din väg,jag hoppas verkligen att att en dag får styrkan att bearbeta det du fått lida dej igenom.Starka kvinna!Kram

  29. Vad stark du är!! Jag blir imponerad, du är världsbäst som gått… *cyberkramar*

  30. Hejsan alla ni som kommenterar hos mig.. Jag kan inte skriva några inlägg i denna blogg längre pga inloggningssvårigheter och bråkigheter och lite andra orsaker som gör att jag ej kan/får blogga här.. Jag ville bara säga att vill ni veta hur jag har det idag så finns min vanliga blogg på: http://blogg.aftonbla… och ni är så välkomna att läsa där.. :)Stor kram till er alla och tack så jääättemycket för allt ni sagt och gjort för mig…

  31. Stående ovationer!

  32. tackar så mycket.. skriver nu från min andra vanliga blogg eftersom denna blogg ej är i bruk längre..

Leave a comment