Jag sa att jag sticker, han sa att han älskar mig

Jag vek mig. Igen. Jag sa åt honom att den saken han velat ha bort härifrån hur länge som helst är borta, jag fixade det när han jobbade, han har fortfarande inte kommit hem, men vi pratade i telefonen för någon timme sen. Jag skrev ett sms en stund innan och sa att det var borta nu, jag har mailat om annat boende både på orten och även andra orter så han slipper ha mig kvar här i stan, jag har även sökt andra jobb. Frågade även om han skulle komma hem, och om jag skulle sova på soffan eller sängen, ville inte lägga mig i sängen om han skulle bli arg. Så i telefonen så frågade han om saken var borta och hur jag hade löst det, svarade på det, och så sa han den enkla frågan,

“Kommer du ändra dig? Vill du gå?”

“Nej jag vill inte gå. Ja jag ska ändra mig, lögnerna slutar jag med tvärt (har varit någon vit lögn men inte på 3månader men han tror det fortfarande sker), och jag försöker ändra allt annat du tycker är fel också.”

“Bra, lägg dig du i sängen, jag kommer hem senare. JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT DET VET DU!! Puss”

det sista skrek han nästan rakt ut, på sin arbetsplats, där har han nästan aldrig velat säga något sött till mig tidigare.

jag vill ju att allt ska vara bra, jag säger hela tiden, gör han så en gång till så sticker jag, men det händer aldrig. Nu har jag i alla fall sökt jobb och lägenhet på annan ort, även denna ort, så nu väntar jag svar på de, får jag svar och får ett boende, ja då sticker jag direkt, inget tal om saken, jag tar mina saker när han är borta, då får man känna på hur det känns att komma till ett ensamt hem och antingen jublar han för att jag är borta, eller så blir det som man säger “man vet inte vad man har förrän det är borta”.

nu ska jag i alla fall gå och lägga mig, ögonen börjar gå i kors och inget är på tv.

god natt

12 responses to “Jag sa att jag sticker, han sa att han älskar mig

  1. En man som börjat slå slutar nästan aldrig förrän det gått över styr.Godta aldrig några slag för ingen skall behöva stå ut med det och du är inte värd bli slagen och han blir inte hjälpt med att du stannar och stannar. Du måste gå så han förstår att det är allvar.Tänk till

  2. Din blogg går jag in på först av allt, för jag är oroligt.Tro inte på honom utan lämna honom, han kommer aldrig att ändra sig, har man börjat slå fortsätter man.manipulation är ett sätt för honom att få kontroll över dej.GÅ

  3. Nej min vän, släpp hoppet att han ska bättra sig. Klart han fortfarande är mysig mot dig ibland, han är ju livrädd att han ska mista dig! Det är ett mönster som alla misshandlare följer. Tro mig: Det kommer bara bli värre och värre; de mysiga stunderna blir färre; Du kommer att bli mer och mer förvirrad och lealös tills du tappar tron på dig själv fullständigt. Själv tog jag hjälp av husläkaren, jag berättade min situation på ett helt vanligt läkarbesök, sen ordnade hon med allt, socialen var indragen för vi hade ju barn, jag fick stödsamtal och han ställdes i stort sett mot väggen av dem tills han nånstans tog sitt förnuft till fånga och flyttade. .. Barnen mår dåligt fortfarande .. två år senare.

  4. Jag tror inte du ska berätta för honom att du tänker sticka, förbered för dig själv och bara gör det för han kommer att klamra sig fast vid dig och du kommer inte att klara att stå emot. Det kan också vara en sån situation som utlöser en rejäl våldamhet från honom, så var försiktig!!

  5. …Yes..I think you better GO NOW…

  6. För min del så förbereddes ett skyddat boende som aldrig användes för han fick utbrottet uppe på socialkontoret istället -Sen lades han in “frivilligt” på psyket. Behandlades ett tag och mår faktiskt mycket bättre idag. .. Alltså din kille mår ju inte bra men.. DU kan inte hjälpa!!! Nån annan måste göra det, du måste ta hand om dig själv just nu. Du är illa ute hoppas jag du förstår! Det låter konstigt men du hjälper honom faktiskt bäst genom att han inte längre har dig att hänga upp sina problem kring, just nu så är du hans livlina och slagpåse. Han behöver ta itu med problemen han har utan dig.

  7. Håller tummarna för dig min vän. vet att du har det svårt och känner dig förvirrad eftersom han ju är SÅ rar emellan varven. jag vet ju själv hur det var.. Jag tror inte jag hade klarat mig ur utan den handfasta hjälpen jag fick från socialen men det var fortfarande MITT beslut, Du vet, de kan ingenting göra om man inte VILL ha hjälpen!

  8. svar:okey, förstår dig men lova tänka igenom din situation riktigt ordentligt innan det händer något allvarligt. tänker på dig

  9. Har spärren en gång släppt är det M Y C K E T ovanligt att den kommer tillbaka…Packa, flytta och starta om på nytt!Ett sådant svin är inte värd din närvaro, han ska ha stryk själv!

  10. hej! hittade din blogg idag, jag håller med alla ovanstående, det är hemskt att läsa och redan nu är jag orolig för vad du går igenom. han kommer aldrig att ändra på sig, och hur lätt det än är att säga detta, LÄMNA HONOM, så vet jag hur svårt det är att ta steget, men desto fortare du gör det, desto fortare hittar du någon som förtjänar dig, för det gör inte han!! mvh/emmelie

  11. Ta steget ut ur dörren och vänd inte om för en sekund för då går du tillbaka. Det är tufft att lämna, men jag hoppas så innerligt att du fixar det. Många styrke kramar

  12. Herregud! Ingen ska behöva ha de som du!Kram från mig

Leave a comment