Psykiskt misshandlad denna gången

Igår kom den. Den smällen. Jag satt ärligt på köksgolvet framför hans fötter, grät som en tok och bad om en kram och tårarna flödade och jag höll om mina knän och sade “Jag orkar inte mer, ta mig härifrån” och allt han gjorde var att skratta. Han njuter så av att sänka mig. Men igår nådde jag botten, jag kan inte komma längre ner än jag gjort nu. Igår var jag så rädd. Jag sa för första gången att jag inte tror på allt han säger. När han säger att han är våldsam, att han ibland efter jobbet åkt hem till någon och misshandlat personen, att det finns sidor jag inte känner till med honom. Så igår sa jag det, jag såg hur det svartnade i ögonen hos honom, tänkte att nu smäller det, nu flyger jag ut genom dörren, nerför betongtrappan, sen blir jag liggandes med hans sparkar och slag mot min kropp. Det var min tanke, men trappan blev det inte. Jag började gråta och backade ju mer jag såg att han blev arg. Jag visste inte vad som skulle hända. Allt jag kunde tänka på var “Hur ska jag dölja blåmärkena den här gången” samtidigt som jag backade snabbt iväg mot sovrummet där han tog tag i mina armar igen, slängde ner mig i sängen, satte sig över mig och höll fast mina armar med sina ben, jag såg hans händer flyga runt i luften men mest försökte jag gömma mitt ansikte under hans ben. Jag har aldrig varit så rädd, jag skakade, jag grät, jag BAD honom sluta. Han slog aldrig, men han skrämde mig. Jag har aldrig varit räddare. När han hade gått ifrån mig låg jag kvar och bara grät och skakade. Jag gick in i badrummet, då kommer han och frågar om jag ska jobba imorgon? Vad är det för stil? Nyss skulle han slå mig sönder och samman och nu vill han veta om jag ska jobba? Han fick sitt svar och gick vidare till köket för att röka. Jag gick dit och där började mitt bedjande om kramen, jag ville bara få känna lite trygghet hos den person jag nyss var så rädd för, jag ville veta att han inte skulle slå sönder mig. Det enda han gjorde var att skratta åt mig och förstod inte alls vad jag ville. Det enda han ville veta var att jag försäkrat mig om att aldrig reta upp honom igen. Sättet för honom att vara säker på det var att tvinga mig att svara på om jag vill ha näsan sittandes mellan ögonen nästa gång eller käken hängandes framför halsen. Det var mina val, men jag kunde inte ge ett svar, men han förstod att jag förstått hans allvar. Jag gick och satte mig i soffan efter ett tag och lugnade ner mig. Sen gick jag och lade mig. Eller vi. Jag var rädd för att sova bredvid honom, Men han kom och lade en arm om mig, han kände till och med hur varm jag var eftersom jag varit sjuk nu ett par veckor med feber och så. Han visade att han brydde sig, men han visade ingen ånger för vad som hänt 1½timme tidigare.

Vaknade imorse, slängde snabbt och tyst på mig kläderna och sprang till jobbet, träffade honom vid lunch. Han var inte direkt kärleksfull. Men jag fick en puss iaf, och ett “vi ses ikväll” så han tänker i alla fall komma hem. Igår hette det “Jag kommer inte hem efter jobbet”. Så något har jag kanske gjort rätt idag.

Som ni nu kanske har förstått så kommer detta vara en blogg för mig att ventilera mina dagar med en missbrukare som tycker jag gör allting fel, som kan bli våldsam, men som jag älskar över något annat trots att jag får höra ofta att “Det är INGEN i det här huset som vill ha dig här. Vi mår MYCKET bättre utan dig.” och trots de orden så stannar jag. För min kärlek är stark och jag vill inte leva utan honom.

15 responses to “Psykiskt misshandlad denna gången

  1. Men snälla lilla flicka lämna den mannen så fort du bara kan. Du kan inte leva utan honom säger du men frågan är hur länge du FÅR leva med honom. Innan det är för sent medan du andas. Hur länge har ni varit tillsammans? Barn?

    • En gråtande vardag

      Jag tror inte han skulle bli så våldsam att han gör illa mig så mycket. Jag tror det bara är tomma hot och att försöka skrämma mig till att bli en bättre person för jag gör ofta fel. Vi har snart varit tillsammans 1år och har inga barn men djur däremot.

  2. Men för fan, du måste lämna honom! Jag har en liknande historia bakom mig och jag lovar, du mår bättre av att vara själv! Jag tror du lurar dig själv genom att säga att du älskar honom, INGEN mår bra av att leva i ett sådant förhållande! DU är värd att ha någon som älskar dig och inte behandlar DIG som skit! Var stark! Kram

    • En gråtande vardag

      Jag mår dåligt själv och sänker mig själv mer. jag går ner mig totalt och intalar mig att det inte finns bättre för mig, att ingen kommer tycka om mig. Jag älskar honom de dagar vi har det bra, då är allt perfekt och han är världens underbaraste. men så kommer en dag då jag säger fel sak, har gjort något fel, och då blir det såhär. tack.

  3. Kärlek? Detta? Du lurar dig själv. Men ingen annan. Och du försätter dig i fara, visst tro du allt gott och att han inte ska göra dig illa. Men sanningen är en annan. Och det vet du någonstans innerst inne. Nej lämna det destruktiva livet och försök komma i balans själv. Innan det är försent.Hoppas du kan förstå allvaret i det som skedde. Och vilka konsekvenser det kan få för dig. Var stark och tänk på dig själv. Du är värd ett bra liv precis som alla andra.

    • En gråtande vardag

      Jag har tänkt på att lämna honom, men så kommer den där extra kommentaren, det där vackra leendet, den härligt ömma pussen/kyssen, så är jag fast igen. Jag kan känna när jag skakar och är rädd att jag sticker så fort han går på toaletten eller något, men så händer något och jag vill stanna.

  4. Nej nej nej lämna honom! Han är inte “världens underbaraste”, men jag förstår att du känner så, man tar det lilla man får. Du är värd att någon är underbar mot dig jämt!!! Han gör ju precis det han ska, sänker din självkänsla så att du inte har kraft att ta dig ur detta destruktiva förhållande! Men DU ska vara stark och ta dig därifrån. Jag vet hur svårt det är, men ta hjälp av vänner och familj, lämna honom! Kram igen…

  5. jag har inte berättat för vänner och familj. Den enda som vet är hans syster som har sett mina blåmärken när vi träffats. Men jag pratar inte om det med henne, vill inte hon ska veta. Jag vet inte vad jag ska göra.

  6. Du måste lämna honom..Jaghar vart i liknade situation. man tror att man dör utan honom, att man inte kan andas utan honom. Och ja, de är svårt att andas, man är som en fisk på torra land..många ggr ger man vika för det där fina ordet..leendet..sexet..du vet…de där man längtar efter varje dag..Men tro mig! När du tagit dig förbi de där kommer du må så bra! Varje dag! sen kommer du träffa nån som behandlar dig som en prinssessa! avgudar marken du går på..nån som verkligen älskar dig. lycka till vännen..

  7. Inom mig vill jag säga skrika “lämna honom !!”men jag tror det är verkninglöst…Man vänjs in i vissa saker sakta men säkert. En slags hjärntvätt.Jag skrev någonstans en gång:”lägg en groda kokande vatten och den hoppar ur direkt men lägger du en groda i kallt vatten då vänjs den sakta och ligger kvar till den dör”Du måste vilja ta dig ur relationen och sök hjälp att göra detta..snällaHan klarar sig utan dig och DU utan honom!

  8. förtydligande:”lägg en groda i en kastrull med kokande vatten och den hoppar ur direkt men lägger du en groda i kallt vatten och låter det koka upp,då vänjs den sakta och ligger kvar till den dör……..”

  9. Vad är kärlek för dig ?Svara så utförlig på den frågan som du bara kan.

  10. Shit jag känner igen mig så mycket i dig!

Leave a comment