Ta mig ifrån detta liv

Jag vill bort!!!!! Ta bort mig nu!!! Idag kommer smällen, du grep tag om min käke, du tröck på hårt att tandköttet brast, att jag bet hål i kind och tunga, blödde i munnen, gjorde ont, gav mig fingeravtryck på kinderna. Nästan så jag har lust att åka till polisen och säga “hej, ta fingeravtryck från min kind, min sambo gjorde det här, ge mig ett boende någonstans nu, jag kan inte åka tillbaka.” idag fick jag så ont, men inget som syns, tror jag. Men idag fick jag veta att jag är singel, jag fick 2minuter på mig att byta om och sticka, men jag lyckades få en månad på mig att få leta nytt boende eftersom jag inte har någon vän att åka till. Jag vill så gärna komma bort men samtidigt stanna. Jag intalar mig att allt går över, men jag vet att det inte gör det.

 

Pratade med exet, han vill veta var jag bor idag, och när jag inte är hemma, så han kan komma och spöa skiten ur han som gör mig illa. Till saken hör att exet och jag är knappt vänner, men ikväll kom vi varandra nära och när jag berättade allt som hänt mig, alla gånger jag åkt in i väggen, golvet, soffan, sängen, alla gånger han suttit på mig, tryckt ner mig, hotat mig, bitch-slapat mig i ansiktet, nypt mig i armarna och på benen, klämt åt runt armarna och benen, sparkat på benen, alla ord jag fått höra, fått höra att jag inte är önskad här, att allt vore bättre utan mig, att jag är ett tjackluder, en fitta, ett hål, en idiot, en femåring, någon som bara skit kommer ur munnen,

inte förrän nu, då jag berättade allt, rabblade upp allt, då insåg jag att jag måste bort. Jag har ikväll suttit och letat nytt boende och jobb på annan ort. Även på denna ort men vill nog bort, även funderat på att flytta utomlands ett tag.  Jag ska bort. Snart. Men vart?

13 responses to “Ta mig ifrån detta liv

  1. Hej jag lider verkligen med dig men det finns hjälp att få. Ta kontakt med kvinnojouren jag tror de kan hjälpa dig. Du behöver komma bort därifrån omedelbart vem vet om du ens lever i morgon. De kan erbjuda boende i skydd så ingen vet vart du tagot vägen. Kanske nåt att tänka på. Snälla du måste därifrån Nu !!!

  2. Finns inga kvinnojourer där som kan hjälpa dej?Du måste bort från kräket som slår dej

  3. Åk ikväll rng kvinnojouren.Vänta INTE!

  4. Instinktivt känner jag att åk nu!!!!! Tror jag har läst något du skrivit här förut, för jag känner igen det jag läser. Nu har jag bara läst just det här inlägget ikväll. Ska läsa mer när jag kommenterat färdigt. Stanna inte. Gå! Ta det som betyder något för dig och gå! Finns det verkligen ingen du kan åka till? Exet? Bara tills allt ordnar sig. Du ska inte stanna där du är. Du är där med insatsen av ditt liv. Nästa gång kanske han trycker lite för hårt, på fel ställe. Jag vet att det inte är lätt. Men han kommer inte att ändra sig. Ingenting kommer att bli bättre där du är nu. Bara sämre. Och sen kan det vara försent.Ring någon, vem som helst som du känner och fråga om du får komma. Kram

  5. Tror du inte att exet kan hämta dig om du ber honom? Eller någon i din familj? Eller kanske betala en biljett med tåg eller buss? Det gör mig så ont att du är där du är och jag vill verkligen inte att du stannar där.I vilket landskap finns du nu?

  6. Det är bara du som kan ta första steget. Kvinnorjouren har erfarenhet och kunskap och även kontakter.Han hotar att ge sig på din familj och vad jag kan se av ditt svar hos mig så känns det som att du skäms inför din familj att det blivit så här.Gör inte det INGET av detta är ditt fel och tro mig din familj vill nog veta och ha dig i livet!snälla ta kontakt med kvinnojouren. Det är bara DU som kan ta det steget.Gör det.

  7. Snälla DU, åk därifrån NUUUU, vänta inte för då kan det vara försent.Tänk på dig själv och var rädd om ditt liv.Önskar dig all lycka i framtiden men för att det skall gå i uppfyllelse måste du bort därifrån GENAST.Kram på dig du är värd så mycket mer.

  8. Japp. Du har en akut situation. Din nuvarande sambo kommer bara att bryta ner dig steg för steg om du stannar. Du säger ju och vet själv att det blir bara värre. Så bara ta det viktigaste: sök upp närmsta kvinnojour, be exet hjälpa, skäms inte för dina närmaste.. de kanske skäms lika mycket för att de inte kunnat hjälpa dig.. om du inte hittar ny bostad och nytt jobb på en gång så (exempel) sök till en folkhögskola med internat och studielån kortaste kursen som finns, ett halvår eller så tills du hunnit tänka… hos kvinnojouren kan du också få bo ett tag för att kunna tänka.. VAD SOM HELST … STANNA INTE KVAR!!!

  9. Nu känner ju inte jag din familj, men be om hjälp. Kvinnojouren nu i akutläget. Absolut! Varje dag kan vara din sista i den situationen du är i nu. Tyvärr bor jag inte i samma landskap. Hade mer än gärna ordnat en bil och sett till att du blivit hämtad. Lite svårare när det rör sig om så många mil. Som jag sa tidigare, ta bara med dig sånt som inte går att få nytt. Sånt som har affektionsvärde och fotografier. Allt annat kan du skaffa senare. Men lämna honom. Om inte ikväll, under morgondagen eller när han är på jobbet. Du är värd så mycket mer…Kram

  10. tack allihopa för er hjälp. jag ska klara mig bort härifrån 🙂

  11. BRA och fortsätt hör av dig hit sen när du får tag i en dator, jag kommer att följa dig. Själv tog jag hjälp av husläkaren, jag berättade min situation på ett helt vanligt läkarbesök, sen ordnade hon med allt, socialen var indragen för vi hade ju barn, jag fick stödsamtal och han ställdes i stort sett mot väggen, tog sitt förnuft till fånga till slut och flyttade. Men barnen mår fortfarande snart tre år senare inte så bra. Vi har BUP kontakt. Jag tror inte de låtit mig behålla barnen om jag inte valde att bryta med honom. Nu vill jag inte ens tänka på alla ord han bröt ner mig med, för det är numera ofattbart till och med för mig själv att det kunde bli så illa. Så du kommer också må mycket bättre sen när du är fri igen.

Leave a comment